26.8.15

Hommikusöök ehk tšempionide eine ja seemnetega rukkimüsli


Minu hommik PEAB algama korraliku kõhutäiega. Muidu on terve päev kuidagi rütmist väljas ja vahel isegi tujugi kehvavõitu. Siin kaerahelbemüsli postituses olen ka varem maininud, et kunagi Prantsusmaa rikkus mu nii ära, et ma enam soolast hommikul süüa ei suuda. Nii et ei mingeid singi-juustu võikusid ega omlette minu jaoks! Aga ega magusaga ka kergem ei ole. Pirts nagu ma olen, tahan ma, et hommikusöök ikka mitmeks tunniks kõhu täis hoiaks. :D Ja väike croissant, kohvitassi kõrval, tavaliselt seda ei tee. 


Hommikusöök on minu jaoks päeva start ning et igapäevane maraton hästi läbida, peab võitjale vääriliselt hommikut alustama. Seega ei mingeid kukleid ega saiakest, vaid oma tšempionide eineks olen müslide-putrude usku läinud. Ja kui ise müslit teha ei jõua, siis hommikuhelvestest käivad täistera Fitness'id kah. Ikka need naturaalsed, mitte magusad šokolaadide-jogurtiglasuuridega. 



Õige tšempionide eine ei saa ilma korraliku kiudainetehunnikuta hakkama, nii et puuvilju-marju võiks kausis tahedama kraami kõrval ikka olla mitut sorti ja värvi. Suvel käivad sinna loomulikult esirinnas oma aia ja metsade värsked marjad. Ja noh, talvel sama menüü, ainult sügavkülmakarbist. ;) Vaarikad-mustikad-sõstrad-tikrid-astelpajud-põldmarjad. Külmutatud maasikad mul esimene valik vist hommikusöögilaual ei olegi. Need mammud jätan pigem ikka magustoidukategooriasse. Lemmikud hommikusöögimarjad kaussi müsli sekka visata on minul punased sõstrad. Kui enamik inimesi arvab, et nad on ikkagi natuke liiga hapud ning vaarikad-mustsõstrad on ikka paremad, siis mulle punasõstra hapukus just meeldibki. Äratab üles. ;) Ja puuviljadest lendab sekka, mis parajasti hooajas on. Suvel luuviljad, sügisest kevadeni õunad-pirnid, banaan aastaringselt... Mõni piimaline peale, kas maitsestamata jogurt, keefir või piim, ja kirsiks tordil käib hommikusöögikausi krooniks ka tiba jahvatatud kaneeli. Isegi kui müslis juba kaneel sees on, siis küll küllale liiga ei tee. ;)






Nii. Tšempion sai söönuks, aga joonuks? Olen aastaid hommikukohviusku olnud, ikka kange ja tilga piimaga, kuid sellest kevadest juba mitu kuud ei ole see oatökat mind esimese asjana hommikul kutsunud. Selle asemel olen marja- või piparmünditeed teinud ning alles paar tundi pärast hommikusööki kohvitassi järgi käe sirutanud. Ja siis ikka juba mustalt, nagu pärastlõunakohvgi. Ilmselt on seal peale isu ka väike ajupesumoment sees, sest väidetavalt ju mõningaid aineid (näiteks rauda) organism ei omanda, kui neid kofeiini sisaldava joogiga (nii kohv kui ka must tee) koos tarbida. Nii et kui kohv kõrvale võtta, ei oleks mu suur puuvilja-marjakauss üldse nii hea ja tubli ja tervislik, kui loota võiks. Kusjuures naljakas on, et kohviisu läks enne ära, kui ma selle vitamiiniteema enda jaoks selgeks mõtlesin. Keha sai ise aru, mis hea, enne kui teadus teadvusse järgi jõudis. :D  


Selle marjatee pakil oli kirjas, et see teeb jooja "sama tugevaks kui karumõmm" :D

Et hommikusöögilaud vaheldusrikkam oleks, katsetan tihti eri müsliretsepte. Klassikaline meega röstitud kaerahelbekas on vist ajatu lemmik, kuid ka ainult rukkihelvestest variant on väga maitsev! Seemned on seal hulgas kasulikkus ise ning mesi magustab ning aitab müslil eriti krõbedaks röstuda. (Küll varsti võtab EKI ka röstuma enda sõnavarasse. No tundub ju, et see helvendus seal ahjus ikka ju ise röstub, mitte mina ei rösti!)





Seemnetega rukkimüsli 

  • 500 g täistera rukkihelbeid
  • 100 g erinevaid seemneid
  • 1 dl kanget (kodust) õunamahla
  • 2-3 sl mett või 2 sl mett ja 1 sl suhkrut
  • 1 tl jahvatatud ingverit
  • 1 tl jahvatatud kaneeli
  • 100 g rosinaid

Vala rukkihelbed ja seemned kaussi. Mina kasutasin seekord päevalille-, kõrvitsa ja linaseemneid. Lisa juurde ka ingver ning kaneel ning sega läbi. Lahusta mesi ja kui kasutad, ka suhkur õunamahlas. Sega helbed-seemned vedelikuga ning jäta pooleks tunniks toatemperatuurile paisuma. Aja müslisegu küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile laiali ning rösti 180 kraadi juures umbes 25-30 minutit, kuni helbed hakkavad kuldpruuniks muutuma. 




Pese rosinad külma vee all ning jäta selleks ajaks, kuni müsli röstib, veega likku. Sega röstimise ajal 2-3 korda pannitäis läbi, et nad ühtlasemalt kuuma saaksid. Muidu võivad ääred ära kõrbeda ning keskel olevad helbed mitte piisavalt krõbedad jääda. Nõruta rosinad korralikult ning sega ahjukuumade helveste sisse. Jäta segu plaadile jahtuma.



Jahtunud müsli purgista ja naudi hommikuti puuviljade-marjade ja piima, keefiri või jogurtiga. Sellest kogusest sai minu 1,5-liitrine müslipurk pea täpselt täis. Tšempionide eine missugune!

Laulusoovituseks Marten Kuninga Tagurpidi vaal. (Hea laul, kuigi põhikäik meenutab väga The XX'i. Annan andeks Marten, äkki ainult minu kõrvus.)




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar