3.2.16

Rooskapsad sidruni ja päevalilleseemnetega


Sõitsin mõni päev tagasi bussis, olime parajasti poole Kaarli puiestee peal, suunaga Vabaduse väljaku poole. Minu kõrval seisev naine, silma järgi nii 30ndate eluaastate alguses, suhteliselt soliidse välimusega, vastas telefonile. "Jaa, ma olen siin Söögiplatsi juures." 


Ja hakkasin mõtlema, et eks igaühel oma maamärgid, mille järgi end positsioneerida ja orienteeruda. Mina oleksin öelnud ilmselt samas olukorras "Kaarli kiriku juures", "Kaarli puiesteel", "Kohe jõuan vabakale", või kui buss oleks paarkümmend meetrit edasi olnud, siis "Jaani kiriku kõrval". Söögiplats ei oleks mul aga pähegi tulnud! Või kui tõesti oleksin Söögiplatsi ees olnud, siis ilmselt öelnud "Kolledži ees" või "Tatari alguses". Eks igaüks oma harjumuste ja huvide järgi. 






Mõni nädal tagasi käis mu Tartu sõbranna mul Tallinnas külas ja rääkisime ka siis uutest kohtadest, mis ülikoolilinnas avatud on. Kuigi bakalaureus sai säälmail veedetud, ei ütle paljud asutused ega tänavanimed mulle kahjuks siiamaani midagi. Ka minu vestluskaaslane sai sellest pärast paari esimest "See on seal, kus..." katsetust aru, ning tõlkis siis info tudengikeelde. "Seal, kus vanasti SEE baar oli ja SELLE pubi kõrval." 


Oeh, jah. Selavii vist.



Erilist retsepti siin postituses ei olegi, lihtsalt üks maitsev kooslus jälle kusagil talletatud, et kolmas ja neljas kordki uuesti teha. Roosid ja kapsad ja sidrunid ja seemned koos sobivad hästi tavalise salati või röstitud köögiviljade asemel liha/kala kõrvale taldrikut täitma. Röstitud köögiviljad, eriti peedid ja porgandid, on imehead ja salatitest ei saa vist kunagi isu täis, aga uus maitse ja vaheldus menüüs on ju alati tervitatavad! 



Rooskapsad sidruni ja päevalilleseemnetega

  • 500 g värskeid rooskapsaid
  • 30 g päevalilleseemneid
  • 1 sidrun
  • praadimiseks oliivõli
  • 2 küünt küüslauku
  • soola
  • musta pipart

Pese rooskapsad ning eemalda koledad välimised lehed. Kui vaja, lõika ka juure ots lühemaks ning suuremad nupsud pooleks, et kõik kapsad umbes samasuured oleksid. Keeda rooskapsaid soolaga maitsestatud vees poolpehmeks. Samal ajal kui kapsad keevad, rösti päevalilleseemned kuival pannil krõbedaks. Tõsta jahtuma. Nõruta ning jahuta kapsad kiirelt külma vee all, et nad oma rohelise värvi säilitaksid. Riivi poole sidruni koor ning pigista samast poolest välja mahl. Haki küüslauk peenelt. Kuumuta pannil õli ning prae kapsaid tugeval kuumusel, et küljed ja lõikepind jumet saaksid. Lisa sidrunimahl ja -koor ning küüslauk. Prae minutijagu, maitsesta soola ja pipraga. Lisa pannile ka päevalilleseemned ning kuumuta veel kõik kergelt läbi. Serveeri ülejäänud poole sidruni lõikudega. 


Muusikat. Maagiline naine Laura Mvula & "Father Father"


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar