8.12.16

Gluteenivabad kaerajahu piparkoogid


Piparkoogiralli jätkub kaerajahust piparkookidega! Krõbedad ja muredad, kaera kodune maitse vürtsidest tagasihoidlikult läbi kumamas. Kakud on gluteenivabad ning kuigi pealkiri sai selle g-sõnaga pikk ja lohisev, ei hakka ma seda ära ka võtma. Kes just selliseid otsib, sel kergem!





Piparkoogivorme on mul hetkel kodus täpselt 1. Tundub, et kõikides komplektides, mis mulle poes kätte on sattunud, on vähemalt kolmandik täiesti arusaamatu kujuga vorme. Banaan? Huulte kontuur? Majakas? Jänes? Ka kenad traditsioonilised kuusk ja süda on kõikidel juhtudel olnud laperguste veidrate vormidega koos. Loomulikult võiksin ma osta sellise komplekti ja need vormid, mis mulle ei meeldi, ära visata, aga no ei tõuse käsi ostma midagi, mis kasutu on ja kohe prügisse läheb. Pigem olen nõus maksma rohkem ja ainult selle eest, mida mul ka tegelikult vaja on. (Okei, oleme ausad, sõna "vaja" on siin vaieldav. Ilmselt elaksin jõulukuu ka ainult ühe vormiga üle.) 


Nii et ideaalsete vormide otsingud jätkuvad ning seniks-kuniks tulevad minu ahjust ainult sellised lumehelbekesed ning mõned harvad tagurpidi pitsiklaasiga tehtud täis- ja noorkuud.





Gluteenivabad piparkoogid kaerajahust

  • 300 g kaerajahu 
  • 2 tl kaneeli
  • 1 tl jahvatatud ingverit
  • 1 tl jahvatatud nelki
  • 3 kardemonikupra purustatud seemneid (või 1 tl jahvatatud kardemoni)
  • poole apelsini riivitud koor
  • 1 tl söögisoodat
  • noaotsatäis soola
  • 1 tl värskelt purustatud musta pipart
  • 100 ml vett
  • 6 sl tumedat siirupit 
  • 75 g võid
  • 1 muna

Sega jahu vürtside, apelsinikoore ja soodaga. Kuumuta vesi koos või ja siirupiga ühtlaseks. Klopi muna lahti ning sega veidi jahtunud vedelikuga. Nüüd sega tainas kokku ja lase ööpäevake jahedas maitsestuda. Rulli toasoe tainas õhukeseks, lõika vormiga meelepärased kujundid ning küpseta 200 kraadi juures keskmisel siinil 12-15 minutit, kuni piparkoogid on krõbedad. Lase enne pannilt võtmist veidi jahtuda ja taheneda. Kaunista meelepäraselt.  


Juba ammu oma tähelennu teinud ja ära leierdatud, aga kui toreda videoga laul. "70 Million" bändilt Hold Your Horses!. Mitu maali sina ära tundsid? :)



3 kommentaari:

  1. väga hea kompositsioonitunnetus pildil!!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh heade sõnade eest, Triin! :)

      Kustuta
  2. Panin taigna just tõmbama. Homme-ülehomme siis küpsetame. Tahtsin vaid lisada, et kaerajahu ei ole oma olemuselt gluteenivaba.seega on pealkiri eksitav. Kaerajahust on võimalik gluteen eraldada nagu nisustki.

    VastaKustuta